イナヅマTVログ

Objective-C, Cocos2Dを使った開発を助けてくれるアプリ

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Cocos2DはObjective-Cのゲーム・フレームワークです。
OpenGL, 物理エンジンBox2D, を搭載しゲーム開発に威力を発揮します。

高機能な分敷居が高く特に開発初期には戸惑うことばかりです。

FlashのようなGUIなエディタがあればと思わずにはいられませんでした。
慣れればガリガリとコードを書けるんでしょうけど・・・

以前、LevelHelperを買ってみようかなぁと投稿したんですけど、まだグズグズ悩んでます。

探してみるとあるもんですねぇ、有料・無料と。

Cocoshop – OpenSource Visual Editor for Cocos2D
オープンソース版のエディタがあるようです。
http://www.cocos2d-iphone.org/forum/topic/15668/page/2
このページの下の方にリンクがありました。

ソースはgithubで公開されています。
Source: https://github.com/andrew0/cocoshop

CocosBuilder
ロードマップも公開されていて今後に超期待です。
http://cocosbuilder.com/

Roadmap

I am developing CocosBuilder in my spare time, so updates are coming when I have some time over and it isn’t sunny outdoors. Please give me feedback and encouragement to keep going! This is an approximate roadmap for the planned updates to CocosBuilder:

0.3 – Support for SpriteSheets & Automatic updates – done

0.4 – Multiple documents, improved loading and saving & document types -done

0.5 – Cut/Copy/Paste

0.6 – Undo/Redo

0.7 – Smoother interface & a visual assets manager

0.8 – Possibly support for more types of objects

0.9 – Stuff that I’ve forgotten to add to the roadmap

1.0 – Overall bug fixes, better looking website & documentation

Mac App Store

LevelHelper
LevelHelper – Bogdan Daniel Vladu

SpriteHelper
SpriteHelper – Bogdan Daniel Vladu

SpriteHelperFree
SpriteHelperFree – Bogdan Daniel Vladu

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