ライブラリの画像をステージに配置する時のActionScript引数が変な感じ。
「ActionScript用に書き出し」をチェックしクラス名を設定したファイルをステージに配置する時の引数がどうも納得いかない件。。。
Flash Quick Start: Programming with ActionScript 3
http://www.adobe.com/devnet/flash/quickstart/loading_images_library_as3/
ADDING AN IMAGE FROM THE LIBRARY TO THE TIMELINE
Note: You need to provide the width and height of the bitmap image in ActionScript, even though it is already set in the Library asset. Oddly enough, while these values are required, Flash CS4 also ignores them. If you try to change the width and height values in the new BitmapData(width, height) statement, Flash CS4 ignores them and the dimensions remain the same. The bitmap image’s size is defined by the image in the Library, and the size of the instance on the stage is based on the actual size of the image in the Library.
adobe.comの説明だと引数に、幅と高さを与えることになっている。
var x11:X11 = new X11(0, 0); var x11b:Bitmap = new Bitmap(x11); addChild(x11b); |
なんだよ適当に引数いれても表示される。
なんだこの幅と高さって?
でも引数は必須になっているので省略するとコンパイルエラーになる。
う〜〜ん、変な感じ。